Деловой английский язык

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 13 Декабря 2012 в 19:28, контрольная работа

Краткое описание

Вариант 3
I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
II. Определите , являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.
Внесите ваши ответы в таблицу.
IV. Определите основную идею текста
V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности. (Соедините цифры и букв) Внесите ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке.
VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры) Внесите ваши ответы в таблицу. Перепишите письмо в правильной последовательности.

Вложенные файлы: 1 файл

Контр.рабо.1.doc

— 71.50 Кб (Скачать файл)

Контрольная работа №1

Вариант 3

 

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.         Переведите письменно первый абзац.

How to Make the Most of a Job Interview

 

             If you’ve done your paperwork right, managed to arouse an employer’s interest and landed a job interview, your real work is just beginning. It’s one thing to impress somebody on paper or over the telephone, but it’s another thing to impress in the flesh.  A job interview is a business appointment in which everything counts in conveying a good impression. Experts will tell you that advance preparation is the key to interview success. Before you go to a job interview, find out all you can about the company. Depending on the results of your research, you are supposed to prepare an interview outfit that will make  you look  your very best. In most places you are not expected to wear a Chanel suit, but even if you are fresh from school don’t think that your  favorite blue jeans, an oversized sweater and screen-printed T-shirt will be right for projecting a businesslike image.

           Many personnel managers will confess that they often turn candidates  down for poor appearance;  however, your looks alone will not help you get a job unless you are mentally psyched and prepared for the interview. It makes perfect sense to go through your resume once again and make sure you know the dates  of important events.  Another thing you can  do is go through your personal achievements to make up your mind what you might want to present to an interviewer as an impressive argument in your favor. Before the interview, give yourself a good rest , budget your time well, prepare everything you need in advance, so as  not to panic and get lost at last minute!

            Every organization has its own culture, tradition, folklore and signs of deference. But there are some things to consider that may help everyone.

           You know that in many positions your lack of experience is a big disadvantage.You can also compensate for your lack of experience with your qualifications, enthusiasm, ability to learn quickly, and most of all your sense of responsibility.

           It’s natural therefore that if you really want to get this job you must show yourself as a mature individual who is not acting on impulse, but is quite serious  about his/her choices. Fight for your place in life: change a negative into a positive: you are young, but you are strong and can learn fast.

Перевод:

Как пройти большинство  собеседований

Если вы сделали ваше резюме правильно, удалось вызвать интерес работодателя и получить приглашение на собеседование, ваша настоящая работа только начинается. Одно дело произвести впечатление на кого-либо на бумаге или по телефону, а другое дело произвести впечатление на деле. Собеседование является деловой встречей, на которой все зависит от передачи хорошего впечатления. Эксперты скажут вам, что предварительная подготовка является ключом успеха на собеседовании. Перед тем как идти на собеседование, как можно больше узнайте о компании. В зависимости от результатов вашего исследования, вы должны подготовить одежду для собеседования, которая позволит вам выглядеть в лучшем свете. В большинстве мест, от вас не ожидают костюма от Chanel, но даже если вы только что из школы не думаю, что ваши любимые джинсы, безразмерный свитер и футболка с принтом будут правильными для представления делового образа.

 

      II. Определите , являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации 

 

 

  1. This is an interview for candidates who have successfully passed the first hurdle.
  2. Many personnel managers often turn  candidates down only for lack of experience.
  3. Things like jeans and T-shirts are not suitable for a business office.

Внесите ваши ответы в  таблицу.

 

                 1.

                2.

                     3.

с

b

a


 

 

 

 

 

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

     Внесите ваши ответы в таблицу.

 

  1. to draw the interest of the employer

a. to arouse an employer’s interest

  1. to get an invitation for a job

b. to land a job interview

  1. the way to succeed at an interview

c. to interview success

  1. to reject a candidate

d. to turn a candidate down

  1. to impress  in person

e. to impress in the flesh

  1. to make a good impression

f. to convey a good impression

  1. to decide

g. to make up one’s mind

  1. not feeling confident or relaxed

h. to get lost

  1. to examine sth. very carefully

i. to go through

  1. to be like an adult person

j. a mature individual


 

 

a

b

c

d

e

f

g

h

i

j


 

 

 IV. Определите основную идею текста .      

 

What counts in conveying a good impression during a job interview?

 

1. Advance preparation is the key to success.

 

2. Appearance does count.

 

3. Everything counts.               

 

Ответ: 3.                                                     

 

 

 

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности.  (Соедините цифры и букв) Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите диалог в правильном порядке.

 

a) Right. Good-bye.

b) Good morning. AIC Computing.                                       

c) No, thank you. I’call later.

d) Sorry, sir.  Mr.Roberts is not  available. Is there any message?

e) Hello. May I speak to Mr. Roberts ?

 

b

e

d

c

a


  • Good morning. AIC Computing.
  • Hello. May I speak to Mr. Roberts?
  • Sorry, sir.  Mr.Roberts is not  available. Is there any message?
  • No, thank you. I’call later.
  • Right. Good-bye.                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры) Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите письмо в правильной последовательности.

 

a)  Dear Ms. Kaassen,

b)  Ultrasonic Ltd.

     Warwick House, Warwick St., London SW2 1JF

      United Kingdom

c)  Yours sincerely,

Kay Reynolds

Sales Manager

d)  Bredgade 51

DK 1110

Copenhagen K

Denmark

e) Thank you for your letter.

 

 

b

d

a

e

c


 

Ultrasonic Ltd.

Warwick House, Warwick St., London SW2 1JF

United Kingdom

 

Bredgade 51

DK 1110

Copenhagen K

Denmark

 

Dear Ms. Kaassen,

 

Thank you for your letter.

 

Yours sincerely,

Kay Reynolds

Sales Manager

 

 

 

 

 

 

 

 

Федеральное государственное образовательное

бюджетное учреждение высшего профессионального  образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

ЗАОЧНЫЙ ФИНАНСОВО-ЭКОНОМИЧЕСКИЙ  ИНСТИТУТ

 

 

 

Кафедра иностранных  языков

Факультет Менеджмента и маркетинга

Специальность Бакалавр менеджмента

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

 

по дисциплине Деловой английский язык

Вариант №3

 

 

 

 

 

 

Студент Хрулев Кирилл Генадьевич

Курс 2      № группы 1Б-МН204

Номер зачетной книжки 11МЛБ00113

Преподаватель Манвелова Ирина Александровна

 

 

 

 

 

 

 

 

Москва 2012


Информация о работе Деловой английский язык