Контрольная работа по "Английскому языку"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 02 Ноября 2013 в 15:40, контрольная работа

Краткое описание

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
II. Определите, являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.
Внесите ваши ответы в таблицу.

Вложенные файлы: 1 файл

Федеральное государственное образовательное.docx

— 25.34 Кб (Скачать файл)

Федеральное государственное образовательное

бюджетное учреждение высшего профессионального образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

 

Kафедра «Иностранные языки- 5»

Факультет_____Бизнес-информатика

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА

по дисциплине «Деловой иностранный язык»

 

Вариант № 2

 

 

 

                                                                                                                      Студент___Коростелева А.А.

                                                                                                             Курс__2

                                                                                                           № группы _________

   Преподаватель __Стрекалова И.В.

 

 

 

Москва 2013

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.

 

Job Ads

Checking out job advertisements is popular with executives worldwide. But  though the activity is universal, is the same true of the advertisements?  Are executive positions in different countries advertised in the same way? First, what UK job seekers consider an essential piece of information what the post pays – is absent from French and German adverts. Most  British advertisements mention not only salary, but also other material incentives including a car and fringe benefits. French or German advertisements rarely refer to these. The attention given to rewards in the UK indicates the importance of the job and its responsibility. In France and Germany, that information is given by the level of experience and qualifications demanded. Salary can be assumed to correspond with this.

If French and German adverts are vague about material rewards, they are precise about qualifications. They usually demand ‘a degree in..’, not simply ‘a degree’. In Germany, for example, a technical director for a machine tool company will be expected to have a Dipl.-ing. degree in Mechanical Engineering.

French advertisements go further. They may specify not just the type of grande ecole degree, but sometimes a particular set of institutions.

All this contrasts with the vague call for ‘graduates’  (or ‘graduate prefered’) which is found in the UK. British companies often give the impression that they have a particular type of applicant in mind, but are not sure about the supply and will consider others. Their wording suggests hope and uncertainty.

In the UK qualifications beyond degree level make employers nervous, but in France or Germany it is difficult to be ‘overqualified’.  

 

Перевод: Проверка рекламных объявлений нравится руководителям во всем мире. Но хотя деятельность универсальна, действительно ли то же самое верно о рекламных объявлениях? Исполнительные положения - в различных странах, рекламируемых таким же образом? Сначала, что британские ищущие работы считают существенной информацией, что почтовые платежи – отсутствуют от французских и немецких объявлений. Большинство британских рекламных объявлений упоминают не только зарплату, но также и другие материальные стимулы включить автомобили и дополнительные льготы. Французские или немецкие рекламные объявления редко обращаются к ним. Внимание, которое уделяется наградам в Великобритании указывает важность работы и ее ответственность. Во Франции и Германии, та информация дается уровнем опыта и требованием квалификации. Зарплата может предположиться в соответствовать с этим.

      II. Определите, являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

 

    1. Job advertisements are the same in different countries.
    2. Job advertisements differ in three European countries.
    3. Job advertisements differ in Europe and the US.

 

              Внесите ваши ответы в таблицу. 

 

 

                 1.

                2.

                     3.

b

a

c


 

 

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

      Внесите ваши ответы в таблицу.

 

 

 

1.

job advertisement

a.

 

an additional advantage given with a job besides wages

2.

executive

b.

Smth  that encourages you to work harder

3.

job seeker

c.

Set of information about a job that is available

4.

salary

d.

a manager in a company who helps make important decisions

5.

incentive

e.

someone who has completed a university degree

6.

fringe benefit

f.

training, diploma that qualifies a person to do or be smth

7.

experience

g.

a person, company or organization that employs people

       

8.

qualification

h.

someone who is trying to find a job

9.

‘graduate’

i.

knowledge or skill that you gain from doing a job

10.

employer

j.

money that you receive as payment from the organization you work for



 

c

d

h

j

b

a

i

f

e

g


 

 

IV. Определите основную идею текста.

 

1. Job advertisements are the same in different countries.

2. Job advertisements differ in three European countries.

3. Job advertisements differ in Europe and the US.

Ответ: 2. Job advertisements differ in three European countries.

 

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности. (Соедините цифры и буквы) Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите диалог в правильном порядке.

 

         

  1. Thanks very much.
  2. Is there someone I can speak to about applying for the cours?

c) Hello, is Martha there?

d)  I’m sorry she’s in a meeting.

      e) I’ll transfer you to Silva.

 

c

b

d

e

a


 

 

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры) Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите письмо в правильной последовательности.

 

 

a) Dear Mr. Smith

b) 25 Wellington Rd

 London NW10 4PZ

    United Kingdom

       17 September 2012

 

c) Bank of England,

 Threadneedle St,

London, EC2R 8AH

 

d) As I explained to her on the phone, my account has in fact always been in     credit.

She promised that she would look into the problem and get back to me.

However, I have heard nothing from her since.

I hope that you will be able to rectify the situation as soon as possible.

e)Awaiting your reply.

Yours sincerely,

        Andrew Bogart

 

b

c

a

d

e


 


Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"