Автор работы: Пользователь скрыл имя, 10 Марта 2014 в 11:03, контрольная работа
Сочиетатя уманэ есте де некончепут фэрэ комуникаре. Комуникаря- есте о кондицие нечесарэ а екзистенцей умане, каре есте есенциалэ пентру о формаре комплетэ ну нумай а карева фукций психиче, прочесе ши проприетэць умане, дар ши а персоналитэций ын женерал. Реалитатя ши нечеситатя де а комуника есте дифинитэ ынтро активитате комунэ: ка сэ трэяскэ, оамений требуе сэ интеракционезе. Комуникэ ынтодяуна омул актив, активитатя кэруя интеракционязэ ку активитатя алтор оамень.
Ынтродучере
Компетенца сочиалэ ши комуникативэ ши кэиле лор де дезволтаре
Методеле диагностэрий компетенцей комуникативе
Психотерапия ын груп ши тренингул сочиал психоложик
Ын практикэ, ынсэ, ачастэ абордаре ну поате фи пусэ ын апликаре ын мод ефичиент- ку екстиндере ши апрофундаря комуникэрий.
Крештеря нумэрулуй де компоненте депэшеште ритмул диагностикэрий, каре рэспунде де критерииле де ынкредере. Де фапт, диагностикул де евалуаре а компетенцей есте лимитат ынтрун сет фоарте ынгуст де компоненте. Ынтрукыт диагностика мултилатералэ есте дифичилэ, е де дорит де дифинит критерииле де селекцие а компонентелор кее пентру евалуаря компетенцей.
Ролул принчипал а критериилор де селекцие се ымпарт ын:
Адаптаря ачестор преведерь ынгустязэ нумэрул де кандидаць ла елементеле системулуй психодиагностик. Системул лор де перформанцэ диагностикэ аре ын легэтурэ ку луаря ын консидерацие а компетенцей комуникативе.
Ка базэ теоретикэ пентру анализэ семнификативэ а компетенцей комуникативе се превэд акчептэрь деспре структура субьектулуй. Деосебит де импортант есте алокаря пэрций екзекутиве а акциуний, прекум ши кончепут деспре сурселе интерне а активитэций.
Компетенца комуникативэ есте вэзутэ ка ун систем де ресурсе интерне нечесаре пентру а конструи о акциуне ефективэ де комуникаре ынтрун анумит интервал де ситуаций де интеракциуне интерперсоналэ. Ка ын орьче акциуне, актул де комуникаре инклуде анализа ши евалуаря ситуацией, формаря скопулуй, пунеря ын апликаре а планулуй сау коректаря ачестуя, евалуаря ефикачитэций.
О маре импортанцэ ын диагностикаря компетенцей аре анализа компетенцелор а сурселор интерне а активитэций, каре се фолосеск пентру ориентаря ын ситуацииле де комуникаре. Евалуаря ресурселор когнитиве, каре асигурэ анализа ши интерпретаря ситуацией, есте ун диагностик приоритар а компетенцей комуникативе.
Диагностикул холистик а компетенцей комуникативе, сау евалуаря ресурселор а актулуй комуникатив пресупуне о анализэ а системулуй де фондурь интерне пентру а асигура планул де акциуне.
Психотерапия ынгруп ши тренингул сочиал психоложик
История терапией де груп а фост амэнунцит дескрисэ де алте сурсе. Татэл рекуноскут ал психотерапией модерне есте Джозеф Хериш Пратт, ун терапеут де ла Бостон. Ын 1905, Пратт импликат ын тратаментул унуй нумэр маре де пачиенць ку туберкулозэ. Рекуноскынд релация динтре сэнэтатя психоложикэ ши а курсулуй антитуберкулозик-физик, Пратт са луат ын примул рынд де виндекаря персоналитэций, дар ну де боалэ. Ел а дезволтат о скемэ де тратамент каре а инклус визите ла домичилиу, ун журнал пентру пачиенць, прекум ши ынтылнирь сэптэмынале де апроксиматив де 25 де пачиенць каре суферэ де туберкулозэ. Ачесте сесиунь ау фост екзаминате ын журнале, реализэриле семнификативе, ау фост ынрежистрате пе таблэ ка сэ ле вадэ тоць ши пачиенций каре ау обцинут дежа сукчес дэдяу рекомандэрь ла алций. Дезволтаря коезиуней ши сприжинулуй речипрок, есте утил ын депэширя депресией ши изолэрий, каре сынт карактеристиче туберкулозей.
Тимп де 20-30 де ань кыцива психиатри ау експериментат методе де груп.
Лазель ын 1921 са ынтылнит ку групуриле де пачиенць ку шизофрение ын спиталул Сфынта Елизавета дин Вашинктон ши а предат курсурь де шизофрение.
Вендер аплика методеле аналитиче ын груп ку спитализаре. Славсон, лукрязэ ку групурь де тинерь ку дизабилитэць, а авут ун импакт семнификатив ын домениул едукацией ши алте лукрэрь скрисе ка ын казул ын терапия де груп ну есте консидерат де чей май мулць експерць ка о абордаре терапеутикэ ефичиентэ.
Морено, примул каре а фолосит терменул де «терапие де груп», кяр ынаинте де 1920 а импликат ачесте методе, дар а фост ын примул рынд куноскут пентру психодрамэ, каре ле сынт презентате ын Америка ын 1925.
Ачесте ынчепутурь тимиде ын домениул де терапие де груп сау акчелерат ын мод семнификатив дебутул а Дойля Рэзбой Мондиал, кынд ун нумэр маре де пачиенць де психиатрие дин тимпул рэзбоюлуй ши ун нумэр инсуфичиент де медичь психиатри инструиць ау фэкут терапие индивидуалэ ын практикэ ши а нечеситат утилизаря май мултор методе ефичиенте де тратамент.
Ын теорииле луй Фреуд, Суливан, Хорней ши Рожерс-а фост студият фолосинд кадреле кончептуале пентру теория ши практика де терапие де груп.
Сынт ангажате пе база де прочес-о вариетате де программе де формаре легате де динамика групулуй, дар еле ну сынт проектате пентру терапие ши ну сынт субституите пентру еа. Ной кредем кэ есте импортант сэ се кларифиче проблема, ка оамений каре ау читит артиколул поате сэ фи фост индуш ын ероаре, ынчеркаря де а гэси ын програмеле ноастре, де сприжин де сэнэтате минталэ, ын тимп че де фапт, ну ау фост проектате ши ну сынт дистинате ачестуй скоп.
Астфел, прсихотерапия де груп а провенит дин сурсе диферите ши де май мулць ань, челе доуэ дисчиплинь, фиекаре дэ наштере ла диферите теорий ши техничь континуау сэ екзисте ка о паралелэ ла дирекция де куноштинце ын чуда фаптулуй кэ унеле динтре челе май импортанте комбинау ачестей режиунь ши ын диферите ситуаций ау ынтродус ымпрунэ Т-груп ши терапеутиче.
Т-група – а менционат о облигацие адынкэ ын черчетаре ши а континуат сэ се идентифиче ку сфере де психоложие сочиалэ, едукацие, штиинцэ де организаре ши контролул индустриал. Де фапт мулць дин инструкторь окупау постурь академиче ын школиле де комерц. Ка урмаре материалеле деспре Т-груп ау апэрут ын зиаре ла ачесте дисчиплинь ши ау фост, ын ачелаш тимп, релатив некуноскуте принтре клиничиений терапией де груп. Ынаинте де аний 60- нич о клиникэ ну а пус материале реферитоаре ла теория сау практика, Т-груп.
Терапия де груп- есте акордаря
де асистенцэ психоложикэ а персоанелор
ку о вариетате де проблеме психоложиче.
Ын депенденцэ де моделул де дезволтаре
функционаре ши тулбурэрь минтале идентификэ
диферите абордэрь психотерапеутиче,
Пунктеле принчипале:
-Партичипанций ау де обичей ун интерес лежитим.
-скопул партичипэрий
ын груп есте реализаря
-активитатя индивидуалэ се ефектуязэ де кэтре фиекаре партичипант.
Пунктеле слабе:
- Ын курсул психотерапией сынт анализате ын принчипал евениментеле дин трекут;
- Ну есте фурнизатэ информация ноуэ;
-Мунка есте ындрептатэ
ла скимбаря персоналэ, дар ну
пентру а ымбунэтэци
Тренингул сочиал-психоложик – есте ун метод модерн де ынвэцаре активэ, ориентат пе ной експериенце, ын скопул кэруя акционязэ крештеря компетенцей де комуникаре ынтрун анумит контекст де комуникаре. Карактеризате прин интенситате пе термен скурт ши интенсив.
Пункте тарь:
- Партичипанций сынт емоционал интересат ын мункэ;
- Партичипанций дау информаций ку тематикэ ноуэ.
- Лукрул есте ориентат ну нумай ла скимбэриле персонале, дар ши рафинаментул компетенцей.
- Формате ын тимпул тренингулуй абилитэциле ну сынт легате де сукчес ын професий.
- Партичипанций сынт ориентаць ла прочесул тренингулуй, дар ну ла резултат.