Контрольная работа по английскому языку

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 30 Октября 2014 в 12:24, контрольная работа

Краткое описание

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
II. Определите, являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
1) Work doesn’t need to be varied.
2) High performers are very keen to develop their skills.
3) High performers are very ambitious people.

Вложенные файлы: 1 файл

контрольная англ..docx

— 23.97 Кб (Скачать файл)

Федеральное государственное образовательное

бюджетное учреждение высшего профессионального образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

 

 

 

 

 

Kафедра  «Иностранные языки- 5»

 

                                     Факультет__________________

 

          Специальность___________________

       (направление)

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА

 

             по дисциплине   «Деловой иностранный язык»

                                       

                                                        Вариант №

 

 

 

                                                   Студент__________________________

(Ф.И.О.)

                                                   Курс________      № группы _________

                                                  Преподаватель ___________________

(Ф.И.О.)

 

                                                

                                              

 

 

Москва 2014

Английский язык

 

Контрольная работа

 

 

 

Вариант 1.

 

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.

 

 

Retaining Good Staff

 

        An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high performing people who can develop winning strategies has become decisive in competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others through the force of their example. Such people can push their organizations to great heights. However high performers generally leave because organizations do not know how to keep them. Money remains an important motivator but organizations should not imagine that it is the only one that matters.  In practice, high performers take for granted that they will get a good financial package. They seek motivation from other sources.

       High performers are very keen to develop their skills and their curriculum vitae. Offering time for regeneration is another crucial way for organizations to retain high performers. Work needs to be varied and time should be available for creative thinking and mastering new skills.  They do not want to feel that success they are winning for the organization is lost because of the inefficiency of others or by weaknesses in support areas. Above all, high performers – especially if they are young – want to feel that the organization they work for regards them as special. If they find that it is not interested in them as people but only as high performing commodities, their loyalty is minimal. On the other hand, if an organization does invest in its people, it is much more likely to win loyalty from them and create a community of talent and high performance that will worry competitors.

Выполнение:

Retaining Good Staff

 

        An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high performing people who can develop winning strategies has become decisive in competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others through the force of their example. Such people can push their organizations to great heights. However high performers generally leave because organizations do not know how to keep them. Money remains an important motivator but organizations should not imagine that it is the only one that matters.  In practice, high performers take for granted that they will get a good financial package. They seek motivation from other sources.

 

Организационные возможности к выявлению, привлечению и удержанию высококачественных и высокопроизводительных людей, которые могут разрабатывать выигрышные стратегии, стали решающими в получении преимуществ при конкуренции. Высококвалифицированных специалистов легче определить, чем найти. Это люди с безграничной энергией и энтузиазмом. Они полны идей и добиваются своей цели быстро и эффективно. Они вдохновляют других через силу их примера. Такие люди могут подтолкнуть свои организаций к большим высотам. Однако лучшие исполнители как правило, уходят, потому что организации не знают, как их сохранить. Деньги остаются важным мотиватором, но организации не должны думать, что это единственное, что имеет значение. На практике, лучшие исполнители считают само собой разумеющимся, что они получат хороший финансовый пакет. Они ищут мотивацию из других источников.

 

     II. Определите, являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

 

  1. Work doesn’t need to be varied.
  2. High performers are very keen to develop their skills.
  3. High performers are very ambitious people.

 

Выполнение:

                 1.

                2.

                     3.

B

A

C


 

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

         Переведите слова и выражения  из первого столбика на русский  язык.

       Внесите Ваши ответы в таблицу.

 

  1. to be keen on smth

2. enthusiasm

3. high performers 

4. loyalty

5. organization

6. motivation

7. to take for granted

8. regeneration

9. skill

10. competitor

a)  a strong feeling of interest and enjoyment about something and eagerness to be involved in it

 

b)  creative people

 

c) the quality of remaining faithful to principles, country etc

 

d) to like smth

 

e) eagerness and willingness to do something without needing to be told or forced to do it

 

f) an ability to do something well, especially because you have learned and practised it

 

g) a  group such as a business that has been formed for a particular purpose

 

h) a person, team, company etc that is competing with another

 

i) making something develop and grow strong

 

j) to value someone or something too lightly


 

Выполнение:

 

d

a

b

c

g

e

j

i

f

h


 

  1. to be keen on smth-быть заинтересованным в чём-либо;

2. enthusiasm - энтузиазм, восторг, увлечение;

3. high performers – лучшие исполнители;

4. loyalty – лояльность, верность, верность;

5. organization – организация;

6. motivation – мотивация, побуждение;

7. to take for granted – принять как должное;

8. regeneration – регенерация, восстановление, возрождение;

9. skill – умение, навык, мастерство;

10. competitor – конкурент, соперник.

 

IV. Определите основную идею текста.

 

a) Winning success

b) Identifying high performers

c) Motivating high-calibre staff

Выполнение:

The main idea of the text is:

c) Motivating high-calibre staff (мотивация сотрудников высокого калибра)

 

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности   (соедините цифры и буквы). Внесите Ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке.

 

 a)  Could I have two telephones?

b)  Ok. What would you like to order?

  1. Sure. It’s one hundred fifty dollars.
  2. Good morning. Spyline Products. Sales.
  3. Hello, I’d like to place an order, please.

Выполнение:

 

d

e

b

a

c


 

 

 

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу.  Перепишите письмо в правильной последовательности. 

 

 

  1. Dear Mr. Fountain
  2. 6 Lakeside Road

UK

5th March

Customer number: AF2789

  1. I am writing to complain about the computer that I bought from your

company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send

one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

  1. Mr. Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

  1. Yours sincerely

Chris Brown

 

Выполнение:

 

b

d

a

c

e


 

6 Lakeside Road

UK

5th March

Customer number: AF2789

 

Mr. Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

 

Dear Mr. Fountain

 

I am writing to complain about the computer that I bought from your

company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send

one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

 

Yours sincerely

Chris Brown

 


Информация о работе Контрольная работа по английскому языку